Tieliikennelain 48 § mukainen liikennepalveluja koskeva laatulupaus – Lehdon Liikenne Oy
1. Tarjottavat liikennepalvelut
a) linjaliikennettä aikataulun mukaisesti Janakkalan ja Hämeenlinnan alueella.
Reittiverkostomme: www.lehdonliikenne.fi/reittiliikenne
b) tilausajoja koko Suomen alueella. Tilausajoja Suomesta ulkomaille, esim. Venäjä, Baltia,
pohjoismaat ja muu Eurooppa. Valmismatkapaketeistamme kertova matkavihko tilattavissa
toimistoltamme tai netistä: www.lehdonliikenne.fi/matkat
c) matkahuoltoasiamies palvelut Turengissa. Osoite: Hausjärventie 8.
2. Palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen
a) Reiteistä, aikatauluista ja mahdollisista muutoksista tiedotamme internetsivuillamme
www.lehdonliikenne.fi. Tiedot löytyy myös Oy Matkahuolto Ab:n ylläpitämässä valtakunnallisessa
tietokannassa matkahuolto.fi.
b) Tiedottein vuoro-autoissamme, sekä Janakkalassa / Hämeenlinnassa ilmestyvissä lehdissä.
c) Hätätilanteissa suoraan asiakkaalle.
Käytössä on myös 24h päivystyspuhelin.
3) käytössä olevat liput ja niiden hinnat
Hinnoittelussa noudatamme Oy Matkahuolto Ab:n sekä Hämeenlinnan ja Janakkalan seudun
hinnoittelua.
4. Informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen
Käytössämme ovat Matkahuollon lipputuotteet ja kuulumme myös Matkahuollon
informaatiojärjestelmään www.matkahuolto.fi Aikatauluja lisäksi vuorobusseistamme ja verkosta:
www.lehdonliikenne.fi/reittiliikenne Lippuja voi ostaa Matkahuollosta ja kertalippuja
vuorobusseistamme.
5. Käytössä olevat ajoneuvot ja niiden mahdollinen matalalattiaisuus ym.
Linjaliikenteessä käytettävistä busseista osa on matalalattiaisia ja niissä on pyörätuoliramppi
keskioven kohdalla. Loput on varustettu tukitangoin ja kahvoin, jotka helpottavat kyytiin nousua ja poistumista. Tilausajoliikenteessä on käytettävissä 15, 17, 29, 40, 50, 58 ja 77 –paikkaisia busseja. Kaikki on varusteltu vähintään ilmastoinnilla, turvavöin ja sääd. istuimilla. Lisäksi eri bussien varusteista löytyy mm. wc, radio, cd, dvd, TV-kanavat, jääkaappi, kahvinkeitin, vedenkeitin, makkarapannu,
pöydät & sohvaryhmät. Liikennekaluston tarkempi esittely: www.lehdonliikenne.fi/Kalusto
6. Asiakastyytyväisyyden mittaaminen.
Asiakastyytyväisyyttä seurataan jatkuvasti palautteilla. Palautteita saamme puhelimitse, netistä sekä
omalla seurannalla kuljettajilta. Järjestämme myös palautekyselyitä.
Kaikki palautteet käsitellään välittömästi ja asiakkaalle vastataan nopeasti.
7. Valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset.
Kaikki reklamaatiot, vahingonkorvausasiat ja sopimukset käsitellään järjestelmällisesti
johtoportaassa. Käsittelyn jälkeen asiakkaalle kerrotaan vastine henkilökohtaisesti. Hinnan
palautuksista ja vahingonkorvauksista neuvotellaan aina tapauskohtaisesti.
8. Vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevat palvelut, heidän
avustamisensa , siitä tiedottaminen sekä muu eri väestö ryhmien tarpeiden huomioon
ottaminen.
Palvelulinja Tassu palvelee erityisryhmiä ja on kaikille avointa joukkoliikennettä.
Linja-liikenteessä on käytettävissä matalalattiabusseja, joissa on pyörätuoliluiska ja
pyörätuolipaikka.
Tilausajoissa on käytettävissä matalalattiabusseja, joissa on pyörätuoliluiska ja pyörätuolipaikka.
Sekä pikkubussi, jossa on pyörätuolihissi ja paikkoja.
9. Henkilökuntamme
Kuljettajamme ovat kokeneita asiakaspalvelijoita, joista useat ovat kielitaitoisia. Kielitaito
nähtävissä netistä: www.lehdonliikenne.fi/yritys/henkilosto
Koulutamme henkilökuntaamme säännöllisesti. Kaikki kuljettajamme ovat saaneet mm.
taloudellisen ja ympäristöystävällisen ajotavan koulutuksen. Henkilöstön toimintatapa perustuu
laatutavoitteisiimme.
Toimistomme henkilökunnasta löytyy osaajia niin matkatoimistopalveluiden, kuin
matkahuollonkin suhteen.
Korjaamo – ja huoltohenkilökuntamme noudattavat työtavoissaan ympäristövastuullisuutta ja ovat
alansa ammattilaisia.